اخبار اقتصاد ایران

یک سوم از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی، مرتبط با گردشگری است

علی مطهری در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: یکی از مهمترین اولویت های منطقه آزاد انزلی تمرکز بر بخش های مختلف صنعت گردشگری و گردشگری حلال است.

ایران تحلیل، علی مطهری مدیر فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی میزبان حدود ۱۲ میلیون گردشگر است، گفت: یک سال یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، اظهار کرد: به منظور ارائه بسته های سرمایه گذاری، معرفی توانمندی های بخش های فعال صنعت گردشگری منطقه، حضور در نمایشگاه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهان در ایجاد درآمد ارزی و اشتغال، تصریح کرد: یک سوم از صد بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی مربوط به مسائل گردشگری است.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از اجرای تفاهم نامه اجرای طرح «سفر کارت» با بانک قرض الحسنه خبر داد. مهر ایران به منظور تسهیل و کاهش هزینه های گردشگری برای عموم مردم از انعقاد ۲۰ تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری با شرکت های گردشگری عراقی خبر داد و افزود: در حال تهیه و تدوین طرح توسعه گردشگری در انزلی هستیم. منطقه آزاد به منظور توسعه ویژه زیرساخت های گردشگری و جذب سرمایه. ما بنیانگذاران جدید در سال ۱۴۰۳ هستیم که یکی از مهمترین بخشهای آن بر اساس سیاستهای توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری است.

علی مطهری ارزش پروژه های سرمایه گذاری در دست ساخت و تکمیل در اولین منطقه آزاد شمال کشور را بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این پروژه ها، چندین پروژه بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در حدود یک هزار میلیارد تومان است. ساخت و ساز آغاز شود تا شعار ویژه این منطقه یعنی «منطقه آزاد انزلی میزبان همه ایرانیان» اجرایی شود.

وی با اشاره به تنوع جنگل‌های هیرکانی، تالاب بین‌المللی انزلی، سواحل دریای خزر و اسب کاسپین در حوزه اکوتوریسم و ​​زیرساخت‌های مختلف ایجاد شده برای ماندگاری گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی اشاره کرد. رویکرد سازمان مربوطه شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری برای ارائه بسته های سرمایه گذاری و حضور گردشگران کشورهای همسایه در قالب گردشگری حلال است و افزود: با توجه به حضور پزشکان متخصص خوب که در استان گیلان طبابت می کنند، توجه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری سلامت نیز در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، بهره برداری قریب الوقوع از طرح اتصال ریلی سراسری به مجتمع بندری کاسپین این منطقه را گامی مهم در بهره برداری حداکثری از فرصت ها و ظرفیت های کریدور شمال – جنوب ارزیابی کرد. و اقتصاد گردشگری بیان کرد: مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی شرکت های خارجی، ارتقای زیرساخت های گردشگری برای جذب گردشگری و راه اندازی مسیر دریایی گردشگری توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال پیگیری است. .

وی مهمترین اولویت های مسئولیت اجتماعی سازمان متبوع خود را حمایت و ایجاد بستر حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی در راستای کمک به تجاری سازی محصولات هنرمندان صنایع دستی منطقه و استان اعلام کرد و گفت: راه اندازی نمایشگاه دائمی رایگان محصولات فعالان این هنر و صنعت با حضور صنعتگران دستی به همراه پروژه پردیس نمایشگاهی در حال تکمیل با حمایت فعالان گردشگری با همکاری صندوق کارآفرینی امید یکی از از دیگر برنامه های کاری سازمان منطقه آزاد انزلی در این زمینه است.

علی مطهری با اشاره به جایگاه استان گیلان در فرهنگ غذایی کشور و انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق غذایی از سوی یونسکو از برگزاری نمایشگاه مواد غذایی به میزبانی منطقه آزاد انزلی در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا