اقتصاد جهان

گزارش بلومبرگ از انتقال نفت ایران با بیمه شرکت آمریکایی

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، بلومبرگ در گزارشی تایید نشده نوشت: نفتکش سینسیر ۰۲ خردادماه سال گذشته در یکی از بندرهای ایران نفت بارگیری کرد و از طریق خلیج فارس عازم امارات شد.
تحریم های آمریکا به شرکت های غربی اجازه نمی دهد که آگاهانه با ایران تجارت کنند. اما کشتی با بیمه ای از شهر نیویورک به کار خود ادامه داد.
بر اساس این گزارش، American Club یکی از دوازده شرکتی است که اکثر کشتی های اقیانوس پیما را در برابر نشت و حوادث بیمه می کند. دفتر مرکزی این شرکت در آمریکا است. گفته می شود که کلوپ آمریکایی ۲۱ کشتی مظنون به حمل نفت ایران را بیمه کرده است.

به گفته تحلیلگران، ارائه بیمه نامه برای کشتی های نفتی ایران توسط یک شرکت مستقر در قلب آمریکا (در صورت صحت) نشان دهنده ناکامی ایالات متحده در جمع کردن جامعه جهانی علیه ایران است.

AmericanClub گفته است که هرگز آگاهانه کشتی‌هایی را که تحریم‌ها را نقض می‌کند بیمه نکرده است و تمام اتهامات علیه دو کشتی از ۲۱ کشتی تحت پوشش خود را بررسی خواهد کرد و سه کشتی دیگر را از بیمه حذف خواهد کرد.
در ماه دسامبر یکی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا در کنگره از وزارت خزانه داری این کشور درباره نقش این شرکت در بیمه کشتی های مظنون به حمل نفت ایران سوال کرد.
طبق گزارش ادعایی بلومبرگ، همه نفتکش ها باید موقعیت خود را گزارش کنند. در مورد نفتکش Sinsir 02، مکان آن کشتی از ۱۰ تا ۱۴ ژوئن مسیری بود که به یک پایانه عراق منتهی می شد. اما در حقیقت سینسیر هرگز نزدیک این ترمینال عراقی نبود و طبق اطلاعات ماهواره ای همیشه در نزدیکی یک پایانه نفتی در ایران گزارش می شد. این روش معمولا برای دور زدن تحریم ها استفاده می شود.
مدیر عامل باشگاه آمریکایی می گوید دستیابی به حقیقت دشوار و زمان بر است و برخی ادعاها بی اساس است.
انتهای پیام/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا