اخبار بورس

کارشناسان امید به آتش‌بس غزه و کاهش ارزش دلار را موجب کاهش قیمت نفت میدانند

آیا قیمت نفت کاهش می یابد؟

گزارش‌های متعدد رسانه‌ای حاکی از آن است که رهبران اسرائیل و حماس در حال بررسی آتش‌بسی هستند که بسیاری انتظار دارند تنش‌های نظامی در خاورمیانه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، آتش‌بسی که در ماه‌های اخیر پشتوانه اصلی قیمت نفت بوده است.

چیزی را گزارش کنید افق میهن به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر خوش بینی فزاینده نسبت به آتش بس جامع در جنگ بین اسرائیل و حماس کاهش یافت که گفته می شود مشکل ریسک گریزی را کاهش داده است.
قیمت معاملات نفت خام آمریکا با ۲.۱ درصد کاهش به ۷۲.۲۸ دلار در هر بشکه و قرارداد برنت با ۱.۹ درصد کاهش به ۷۷.۱۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت خام در هفته جاری بیش از ۷ درصد کاهش یافت. به وقت شرقی (۱۹:۳۰ GMT)

آتش بس حماس خطر عرضه را کاهش می دهد

گزارش‌های متعدد رسانه‌ای حاکی از آن است که رهبران اسرائیل و حماس در حال بررسی آتش‌بسی هستند که بسیاری انتظار دارند تنش‌های نظامی در خاورمیانه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، آتش‌بسی که در ماه‌های اخیر پشتوانه اصلی قیمت نفت بوده است.
حملات گروه حوثی یمن به کشتی ها در دریای سرخ فعالیت کشتیرانی در این منطقه را مختل کرده بود. پس از حمله اخیر نیروهای تحت رهبری ایالات متحده به حوثی ها، درگیری منجر به ترک کانال سوئز توسط چندین اپراتور کشتیرانی شد که به نوبه خود نشان دهنده تاخیر احتمالی در ارسال نفت به اروپا و آسیا بود. اما با توجه به اینکه درگیری اصلی بین حوثی ها جنگ بین اسرائیل و حماس بود، انتظار می رود هر گونه کاهش تنش در دریای سرخ هرگونه اختلال در عرضه نفت را از بین ببرد.

داده های قوی ایجاد شغل باعث تقویت دلار و تشدید مشکلات قیمت نفت شد

این بدان معناست که اگر داده‌های اشتغال حاکی از بهبود اقتصاد باشد، می‌تواند منجر به افزایش ارزش دلار شود. دلار قوی تر معمولا منجر به کاهش قیمت نفت می شود و این افزایش ارزش دلار مشکلات بیشتری را برای بازار نفت ایجاد می کند.
شاخص دلار آمریکا روز جمعه پس از آن که داده‌های شغلی ماهانه در ایالات متحده نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۳۵۳۰۰۰ شغل ایجاد کرده است، افزایش یافت که نسبت به مجموع ۳۳۳۰۰۰ شغل در دسامبر، بسیار بالاتر از انتظارات برای ۱۸۷۰۰۰ شغل بود.
دلار قوی‌تر، قیمت نفت به دلار آمریکا را گران‌تر و برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند.
این قرائت قوی پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو در جلسه اوایل این هفته انتظارات کاهش قریب الوقوع نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را کم اهمیت جلوه داد.
نرخ های بهره بالا می تواند فعالیت های اقتصادی را تقویت کند و به تقاضای نفت خام در بزرگترین کشور مصرف کننده جهان آسیب برساند.
پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا