طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 12 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته نتوانست روند متعادلی را نشان دهد. قیمت طلا در سراسر جهان نوسان داشت و قیمت سکه با قیمت دلار کاهش یافت. معامله گران تاثیر پیش فروش شمش طلا در مرکز مبادلات را در روند نزولی قیمت سکه موثر می دانند.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن هم روند صعودی و هم نزولی را ثبت کرد. قیمت طلا در مدار رشد جهانی قرار گرفت و سکه با کاهش قیمت دلار همزمان شد. معامله گران می گویند روند نامتعادل بازار طلا در پنجمین روز هفته متاثر از عدم تطابق روند قیمت ها در عوامل بنیادی است.

اسکرین شات 31 ژانویه 2024 در 4:55:55 ب.ظ

برخی از فعالان بازار طلا معتقدند سیاست پولی بالای دلار است و همین امر باعث کاهش قیمت سکه شده است. به گفته تحلیلگران بازار، ورود مرحله ای به بازار فرصت های خوبی را برای معامله گران برای خرید سکه به ویژه طلا فراهم می کند.

این در حالی است که روند نوسان قیمت سکه باعث شده تا فعالان بازار از ضرر و زیان در هر معامله اعم از خرید یا فروش بیم داشته باشند و روند نزولی حباب سکه نیز حکایت از کاهش تقاضا در بازار دارد.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، قیمت جهانی طلا نزدیک به دو دلار افزایش یافته و با قیمت ۲۰۳۷ دلار معامله می شود.

سکه گل سرسبد بهار با تخفیف

قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب ۱۸ میلیون و ۸۰۰ و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و روی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان متوقف شد.

حباب سکه سقوط کرده است

قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۶ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۷۳۴ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسید.

چهارشنبه، ۱۱ بهمن حباب در خانواده سکه کوچک شده است. حباب سکه امامی ۲۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۷ هزار تومان و سکه گرمی ۶۳ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا