اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۱۴). بهمن) با ۳۰۰۰ ۸۱۲ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۱۱۰۰۰ ۸۴ واحد رسید.

شاخص وزن یکسان با ۴۰۰۰۸۸۲ واحد افزایش به ۷۳۷۵۲۹ واحد رسید. نمادهای «فخوز، شپنا، خساپا و خودرو» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «تاپیکو، کگل و پارسان» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

مشروط بر اینکه شاخص کل تبادل در اولین روز معاملاتی هفته جاری، شنبه ۱۴ بهمن ماه با ۳۰۰۰ ۸۱۲ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۱۱۰۰۰ ۸۴ واحد رسید. بنابراین احتمال افزایش جزئی بورس در روز یکشنبه با توجه به وضعیت بد بورس که مدتی است بر خلاف آن پیش می رود، دیگر دور از انتظار نیست.

صرافی فردا ۱۵ بهمن

بورس امروز با روند مثبتی به پایان رسید و این نتیجه مثبت عمدتا ناشی از نمادهای کوچک و متوسط ​​و همچنین گروه خودرو و قطعه سازی بود. به نظر می رسد با فروکش شدن فضای ترس و منفی در بورس، علاقه به خرید نمادهای کوچک و متوسط ​​با قیمت مناسب که اخیراً کاهش یافته است، محرک خرید و رشد در بازار شده است. البته پایین بودن ارزش معاملاتی بازار سهام و عدم ورود پول از خارج نیز بورس را به این نتیجه رسانده است که بهتر است روی گزینه های با شناور بالا شرط بندی نکند.

به این ترتیب انتظار می رود بورس فردا مثبت شود و این مثبت عمدتا بر گردن نمادهای کوچک و متوسط ​​خواهد بود و به یک معنا رشد شاخص هم وزن بیشتر از شاخص کل خواهد بود. اگر اخبار تکمیل کننده بهبود بورس منتشر شود، این بهبود شرایط و حرکت مثبت می تواند ادامه داشته باشد./فردانامه

پیش بینی بازار سهام برای فردا

اگرچه دلار امروز روند نزولی داشت و کانال ۵۷ هزار تومانی را نیز از دست داد، اما شاهد بازار نسبتا سبز بودیم.

بخش قابل توجه بازار افت شدید صندوق های سرمایه گذاری طلا بود که افت ۴ تا ۵ درصدی را به ثبت رساند و پیش بینی می شود فردا با توجه به کاهش قیمت دلار، این صندوق ها منفی شوند. بانک ها اوراق قرضه را با نرخ سود ۳۰ درصد می فروشند که تاثیر زیادی بر بورس و حتی صندوق های اوراق قرضه با نرخ سود ۲۳ درصد خواهد داشت. این فروش اوراق می تواند رکود بازار سهام را افزایش دهد. بازار متعادل را برای یکشنبه پیش بینی می کنیم./ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا