ترندهای روز

هکرها در یک حمله سایبری، از سه میلیون مسواک هوشمند سوءاستفاده کردند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

ممکن است شبیه یک فیلم هالیوود به نظر برسد، اما یک روزنامه سوئیسی گزارش داده است که هکرها از حدود سه میلیون مسواک هوشمند در یک بات نت برای راه اندازی یک حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) استفاده کرده اند.

طبق گزارش Aaragauer Zeitung، هکرها ظاهراً از سه میلیون مسواک هوشمند برای ایجاد یک بات نت برای حمله به وب سایت یک شرکت سوئیسی استفاده کردند. اگرچه جزئیات زیادی در مورد این حمله در دسترس نیست، اما ظاهراً مسواک های هک شده از یک سیستم عامل مبتنی بر جاوا استفاده می کردند. اطلاعاتی در مورد برند این مسواک ها به اشتراک گذاشته نشده است.

علاوه بر این، ما نمی دانیم که کدام شرکت هدف این حمله بوده و چقدر به آن آسیب وارد شده است. با این حال، حملات DDoS می تواند بسیار آسیب رسان باشد و حتی با ایجاد اختلال در خدمات مختلف شرکت، به برند یک شرکت آسیب برساند.

استفاده از مسواک هوشمند و دستگاه های اینترنت اشیا در حملات سایبری

استفان زوگر از شرکت امنیت سایبری Fortinet در مصاحبه با این روزنامه نکاتی را برای بهبود امنیت دستگاه های IoT (یا متصل به اینترنت) ارائه کرده است. او می‌گوید: «هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل است یک موضوع بالقوه است یا می‌تواند برای حمله مورد سوء استفاده قرار گیرد».

او توضیح می دهد که تمام دستگاه های اینترنت اشیا به طور منظم توسط هکرها برای آسیب پذیری اسکن می شوند. از طرفی با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده این محصولات معمولاً توجه زیادی به بحث امنیت ندارند، نفوذ به آنها کار سختی نیست.

این حمله بار دیگر نشان داد که توجه به امنیت دستگاه ها در حوزه اینترنت اشیا چقدر اهمیت دارد و چگونه می توان از این دستگاه ها که در ظاهر بی ضرر به نظر می رسد در حملات گسترده استفاده کرد. برای بهبود امنیت این دستگاه، همیشه به روز نگه داشتن آنها پیشنهاد می شود. اما بسیاری از این دستگاه ها از پشتیبانی نرم افزاری مناسبی برخوردار نیستند و در نهایت پس از مدت کوتاهی آپدیت نمی شوند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا