اخبار بورس

نماد غذایی در صف عرضه اولیه قرار گرفت

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر سال جاری سهام ۱۷ شرکت در بازار سرمایه شناور شده است و آخرین عرضه اولیه تا این لحظه در سال جاری نماد نخاریس بود که در ۲۰ اسفندماه انجام شد. دی ماه برگزار شد. بر اساس اعلام جلسه معارفه شرکت نشاسته و گلوکز آردین، این نماد جزو عرضه های اولیه بعدی بازار سرمایه خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که تا کنون جلسه معارفه نمادهای آکشان و بیوتیک به گونه ای برگزار شده است که واجد شرایط مراقبت های اولیه باشند و فردا نیز انجمن پارس فنر با نماد فنر برگزار می شود. سه شنبه ۱۰ می شود بهمن ماه در بورس ایران عرضه می شود.

جلسه معارفه آردینا

مصاحبه شرکت آردین نشاسته و گلوکز با نماد آردین ساعت ۱۱:۳۰ صبح روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن آنلاین و از طریق www.wachartv.com به صورت زنده پخش خواهد شد. متقاضیان می توانند تا ساعت ۱۶ روز شنبه از طریق سامانه پیشنهادات اولیه در سایت رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir سوالات خود را ارسال کنند.

توضیح درج نماد آردینا در لیست نرخ ارز ایران

بدین وسیله به اطلاع می رساند شرکت آردین نشاسته و گلوکز (سهام مشاع) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان سیصدمین نماد معاملاتی (شرکت صد و نود و سوم در بازار دوم) در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به فهرست نرخ ارز ایران اضافه شد.
اطلاعات بیشتر به شرح زیر است:
تاریخ گرفتن: ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
مشاور پذیرش: تامین سرمایه برای تمدن
نماد معاملاتی: آردینا
گروه: محصولات غذایی و آشامیدنی غیر از شکر
زگروه: تولید نشاسته و محصولات وابسته
شماره ثبت در سازمان: ۱۲۱۷۸
تاریخ ثبت نام در سازمان:۱۴۰۲/۰۶/۰۸

درباره شرکت آردین چه می دانید؟

حدود ۶۰ سال پیش به همت آقای محمد امینی کارگاه نشاسته سازی نیمه صنعتی به نام نشاسته امین در شرق اصفهان و نزدیک پل شهرستان راه اندازی شد. که در ابتدا به دلیل تکنولوژی بسیار پایین و ظرفیت محدود فقط نشاسته تولید می کرد.

پس از پایان جنگ تحمیلی و با ورود فرزندان خانواده امینی به استخدام و دریافت موافقت اصولی شماره ۰۴۲۶۰۴۶/۱۳۰۷۲۰۲ مورخ ۳۱ مهر ۱۳۷۰ از وزارت صنعت جهت ساخت گندم. کارخانه تولید نشاسته به نام آقایان حسین، سعید و مسعود امینی. با ظرفیت سالانه ۲۵۰۰ تن، مکان جدید کارخانه را در گلدشت نجف آباد اصفهان خریداری و شروع به ساخت کارخانه صنعتی کردند. پس از نصب و اقدامات اولیه، کارخانه با پروانه بهره برداری به شماره ۰۴۲۶۰۴۶/۱۳۰۷۲۰۲ مورخ ۲۶/۰۳/۱۳۷۵ به نام آقایان حسین، سعید و مسعود امینی با ظرفیت ۱۶۱۶ تن نشاسته و ۱۷۲ تن به بهره برداری رسید. از گلوتن

در تاریخ ۲۱/۱۰/۱۳۷۶ شرکت آردینه نشاسته (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۳۵۱۰ و بر اساس مجوز شماره ۴۸۱۸/۱۳۰۷۲۰۲ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۸۴ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری اصفهان به ثبت رسید. ظرفیت اسمی ۱۰۰۰۰ تن نشاسته به ۳۵۰۰۰ تن گلوکز و ۱۵۰۰ تن گلوتن مصرفی تبدیل شد.

از طریق بهینه سازی خط تولید و استقرار ماشین آلات خط تولید الیاف فرآوری نشده (سبوس گندم) مجوز بهره برداری به شماره ۱۰۴/۳۰۶۸۲/۱۳۰۷۲۰۲ مورخ ۱۹/۰۸/۱۳۸۸ صادر و بازیافت محصولات غیرفلزی در به میزان ۹۰۰ تن در سال در ظرفیت اسمی. کارخانه اضافه شده است.

معرفی و تاریخچه شرکت

به گزارش بورس پرس، شرکت آردین نشاسته ۲۱ دی این شرکت در سال ۱۳۵۵ به صورت سهامی خاص تشکیل و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید و با ظرفیت اسمی ۱۰۰۰۰ تن نشاسته، ۳۵۰۰۰ تن گلوکز و ۱۵۰۰ تن گلوتن شروع به فعالیت نمود. نام این شرکت در سال ۲۰۱۹ به آردین نشاسته و گلوکز تغییر یافت.

این شرکت از سال ۱۳۵۵ فعالیت خود را با هدف استفاده از مدرن ترین و مجهزترین ماشین آلات تولید نشاسته، گلوتن و گلوکز از کشورهای اروپایی آغاز کرد. در این صنعت مدرن هم اکنون دارای تجهیزات پیشرفته کنترل کیفیت است و قادر به تولید نشاسته فوق تصفیه شده، گلوتن، اسید، گلوکز فوق تصفیه شده و همچنین دکستروز آنزیمی و مایع در شرایط کاملاً بهداشتی است.

محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای در صنایع غذایی به ویژه فرآورده های گوشتی (سوسیس، کالباس، همبرگر)، ماکارونی، شیرینی و شکلات، تافی، گز، سوهان، حلوا، مربا، بستنی دارند. ، آدامس و غیره

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه این شرکت با ۱۲۷ پرسنل در ابتدای تاسیس ۱۰۰ هزار تومان بوده و در چند مرحله افزایش سرمایه به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. امسال این شرکت از محل سود انباشته ۲۰۰ میلیارد تومانی افزایش سرمایه خواهد داشت.

حسین و سعید امینی، مسعود و مهدی امینی هرندی هر کدام ۲۲.۷ درصد، مائده امینی هرندی ۷.۹۲ درصد و شرکت سرمایه آران خاورمیانه ۱ درصد از سهام را در اختیار دارند. خانواده امینی ۶۰ سال است که به دلیل فعالیت پدر، به تولید نشاسته از آرد گندم در شهر اصفهان می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا