اخبار اقتصاد ایران

نحوه دریافت مالیات از حساب های بانکی اعلام شد | مراقب باشید این پول‌ها به حسابتان نیاید

اگر حساب شخصی به عنوان حساب مشکوک برای فعالیت های تجاری شناسایی شود، لزوماً به این معنا نیست که می توانیم از او مالیات بگیریم، بلکه ادعای اثبات عدم سود با صاحب حساب است. یعنی صاحب حساب می تواند مدارک و مدارکی ارائه دهد که این سپرده مربوط به صندوق قرض الحسنه خانواده یا فروش ملک است.

افق میهن به نقل از خبرآنلاین، مهدی محدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص نحوه دریافت مالیات از حساب های بانکی گفت: فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که وجوه غیردرآمدی به حساب های تجاری واریز نشود. حساب ها. چون درآمد محسوب می شود.

مهدی محدی باکن نظر در یک برنامه تلویزیونی گفت: هر واریز به حساب بازرگانی درآمد محسوب می شود و لزوماً به معنای اخذ مالیات از این درآمد نیست. زیرا به تمامی سپرده ها مالیات تعلق نمی گیرد و درآمد یا فروش محسوب می شود. همچنین، درآمد یا فروش ممکن است اساساً مشمول مالیات نباشد، یا فروش ممکن است برای مشمول مالیات کافی نباشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فروش محصولات کشاورزی اساسا معاف از مالیات است و اگر به حساب بازرگانی واریز شود مشمول مالیات نمی شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: بر این اساس اصل حساب درآمدی است و کارت به کارت بودن و یا واریز شدن پول به حساب محل بحث نیست.

موحدی تاکید کرد: اگر حساب شخصی به عنوان حساب مشکوک برای فعالیت های تجاری شناسایی شود، لزوماً به این معنا نیست که بتوانیم از او مالیات بگیریم، بلکه ادعای اثبات غیرانتفاعی بودن آن با صاحب حساب است. یعنی صاحب حساب می تواند مدارک و مدارکی ارائه دهد که این سپرده مربوط به صندوق قرض الحسنه خانواده یا فروش ملک است.

وی ادامه داد: در غیر این صورت سپرده های بیش از سقف تعیین شده درآمد محسوب می شود تا سازمان امور مالیاتی با اتکا به آن به فعالیت اقتصادی افراد رسیدگی کند.

محدی افزود: در صورتی که فردی پرونده مالیاتی نداشته باشد تشکیل پرونده می شود و اگر فردی دارای پرونده مالیاتی باشد این حساب به عنوان درآمدی که غیردرآمدی ثابت نشده است در پرونده مالیاتی درج می شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی چند روز پیش در مورد افرادی که حساب های تجاری خود را معرفی نکرده اند، اظهار داشت: برخی از افرادی که حساب های تجاری خود را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکرده اند و بدون پرونده مالیاتی به فعالیت اقتصادی می پردازند. یا کسانی که در آن حساب دارند سازمان مالیاتی را معرفی کرده اند اما با این حساب ها کار نمی کنند. مثلاً کار با حساب همسر، اعضای خانواده یا منشی آنها و یا حتی حساب های اجاره ای خلاف قانون و خلاف منطق عدالت اقتصادی است.

موحدی با بیان اینکه نیاز به ایجاد سازوکارهای قانونی برای شناسایی فرارهای مالیاتی وجود دارد، گفت: دولت و مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو هدف عمده را دنبال می کنند که یکی ایجاد عدالت مالیاتی و دیگری حمایت از رقابت اقتصادی است.

ارجاع سخنگوی سازمان امور مالیاتی مربوط به بند ج تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ می باشد که این بند شامل افرادی می شود که با تعداد زیاد و معاملات بالا به تجارت می پردازند.

بر اساس تعامل شورای پول و اعتبار و سازمان امور مالیاتی، کل مبلغ تعیین می شود که اگر حساب های یک شخص حقیقی در یک ماه بیشتر از رقم تعیین شده باشد، به عنوان حساب مشکوک فعالیت تجاری شناخته می شود. این رقم و تعداد معاملات هنوز مشخص نشده است اردیبهشت ۱۴۰۳ را شورای پول و اعتبار تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا