اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/18 |برنت 78 دلار و 75 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت. انتظار می رود رشد تولید نفت خام ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ افزایش یابد. به این ترتیب نگرانی ها در مورد مازاد عرضه نفت فروکش کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۰ افزایش به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲۰ سنت افزایش معادل ۰.۲۷ به قیمت ۷۳ دلار و ۵۱ سنت معامله شد.
روز سه‌شنبه، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم‌انداز انرژی کوتاه‌مدت خود اعلام کرد که تولید نفت این کشور از دسامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ از رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز فراتر نخواهد رفت. ۱۲۰ هزار بشکه در روز و ۱۷۰ هزار بشکه کاهش یافت. در روز اعلام شد. تولید نفت آمریکا در سال گذشته ۱.۰۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

امروز اطلاعات دولت ایالات متحده در مورد ذخایر نفت این کشور به اطلاع عموم خواهد رسید. انتظار می رود ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته به دلیل بهبود تولید پس از سرمای شدید و شروع فصل تعمیرات پالایشگاه، ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
در همین حال، قطر و مصر خود را آماده می کنند تا به عنوان میانجی برای مذاکرات دیپلماتیک برای حل اختلافات بین رژیم صهیونیستی و حماس بر سر طرح آتش بس و غزه عمل کنند.
بازرگانان از نزدیک وضعیت خاورمیانه، به ویژه حمله به کشتی ها از طریق یمن را زیر نظر دارند. حملات در یمن حمل و نقل دریایی از طریق کانال سوئز، سریع ترین مسیر بین آسیا و اروپا را مختل کرده است. ۱۲ درصد تجارت جهانی نفت از این کانال می گذرد.
انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا