ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار بازگشت

به گزارش افق میهن:






چشم انداز اقتصادی و تصمیمات شرکت های بزرگ بیشترین تأثیر را بر بازار دارد. همزمان با استراتژی رئیس جمهور السالوادور برای پذیرش بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قیمت بیت کوین است.



به گزارش افق میهن، قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسیده و گمانه زنی ها در مورد فروش احتمالی بیت کوین های باقی مانده تسلا افزایش یافته است. در همین حال، رئیس جمهور السالوادور استراتژی پذیرش بیت کوین را تکرار کرده است.

انتظار می رود نرخ بیکاری از ۳.۷ درصد به ۳.۸ درصد افزایش یابد. این اعداد، همراه با کاهش جزئی اعتماد مصرف‌کننده به ۷۸.۹، می‌تواند نشان‌دهنده باد معکوس اقتصادی باشد که می‌تواند بر اعتماد سرمایه‌گذاران و ارزش بیت کوین در کوتاه‌مدت تأثیر بگذارد.

سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین

از سوی دیگر، اولین سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین در فوریه ۲۰۲۱، زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۳۷۰۰۰ دلار بود، نه تنها ارزش این ارز دیجیتال را افزایش داد، بلکه نشانه تایید این شرکت نیز بود. با این حال، تصمیم تسلا برای فروش حدود ۱۰ درصد از بیت کوین های خود به قیمت های بالاتر از ۶۰۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۱ زودهنگام به نظر می رسید زیرا قیمت بیت کوین پس از آن افزایش یافت.

در ژوئن ۲۰۲۲، زمانی که بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کرد، تسلا موقعیت خود را کاهش داد و بخش قابل توجهی از سهام خود را فروخت. اگر تسلا ۴۳۲۰۰ بیت کوین دارایی اصلی خود را حفظ می کرد، در آغاز سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲ میلیارد دلار ارزش داشت.

در حال حاضر ۹۷۲۰ بیت کوین باقی مانده است که ارزش سهام تسلا را حدود ۴۰۰ میلیون دلار می کند. حرکت بعدی این شرکت خودروسازی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار پیش بینی می شود زیرا می تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش بیت کوین داشته باشد.

انتخاب السالوادور و چالش بیت کوین

اولوا تاکید کرد که برنامه های مرتبط با بیت کوین مانند شهر بیت کوین معاف از مالیات و ارائه پاسپورت به سرمایه گذارانی که یک میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند ادامه خواهد یافت. اگر برنامه بیت کوین اجرا شود، تعهد السالوادور به پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر کشور می تواند تقویت شود.

عملکرد امروز بازار بیت کوین روند مثبتی را نشان می دهد. قیمت این ارز دیجیتال ۴۲۹۴۵ دلار است. بیت کوین در حال حاضر در صدر بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش بازار واقعی آن ۸۴۲.۳۲ میلیارد دلار است.

حتی بالاتر از سطح محوری ۴۲۶۳۵ دلار، چشم انداز فنی بیت کوین صعودی است که نشان دهنده پتانسیل بالایی برای رشد بیشتر است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا