فرهنگ و هنر

ضرغامی «مسی» را با «صادق بوقی» مقایسه کرد! :: افق میهن

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است ویدئوی صادق بوقی برای دعوت از مردم برای حضور در غرفه نمایشگاه گردشگری گیلان تاثیرگذارتر از مسی خواهد بود.

به گزارش افق میهن، سید عزت الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۱) بهمن ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: مدام به من می گویند که لیونل مسی یک کلیپ توریستی ساخته و ببین چقدر خوب است و چرا این کار را نمی کنی؟ ابتدا چند میلیون دلار بابت نامش و چند ۱۰ میلیون دلار هم برای توزیع در فضای مجازی می گیرد. اینجا دلیلی برای شکایت نداریم اما شنیدم که صادق بوقی به ایران رفته و کلیپی ساخته و از مردم دعوت کرده که به غرفه گیلان بیایند. او باید بیش از او (مسی) در گیلان نفوذ داشته باشد. ما آن را متوقف نمی کنیم، بسیار خوب است و از شما تشکر می کنیم. خیلی از این چیزها تولید می شود.

وی با تبریک دهه فجر گفت: ۴۲۶ پروژه مربوط به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۹.۱ میلیارد تومان در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح می شود و برای ۵ هزار و ۱۸۲ شغل ایجاد می شود. خواهم ساخت

ضرغامی افزود: از دو هتل ۵ ستاره مشهد در فارس تا پروژه های کوچکتر در این افتتاحیه ها. البته بخشی از پروژه های دیگر ما که اعتبار خوبی برای آن وجود دارد اسفند افتتاح می شود تلاش می کنیم این پروژه ها در دهه فجر شلوغ نشوند تا تا حدودی به حق خود برسند. در حوزه گردشگری نیز ۵۶۱۱ تخت به مجتمع های اقامتی ما اضافه می شود.

وی همچنین بیان کرد: دبیر UNWTO آقای زوراب میهمان ویژه من در نمایشگاه گردشگری امسال خواهد بود. این نمایشگاه از ۲۳ بهمن به مدت چهار روز برگزار می شود و نسبت به سال های گذشته بسیار گسترده تر خواهد بود. با طرح هایی که انجام دادیم این نمایشگاه بسیار جذاب تر و شیرین تر می شود.

ضرغامی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور که نمایشگاهی معتبر و مهم در حوزه گردشگری است شرکت کرده و به دلیل جذابیت غرفه جمهوری اسلامی یکی از غرفه های برتر آن است و همه کسانی که به آنجا می روند اذعان دارند و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که در بین گردشگران جهان بسیار محبوب است. علیرغم تمام تلاش هایی که برای ایران هراسی انجام شد، اما به دلیل تلاش های انجام شده، این نمایشگاه فیتور قدرت ما را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه چون مجوز حضور در نمایشگاه های جهانی را نداریم، سعی می کنیم از فرصت های دیگر نیز استفاده کنیم، افزود: مانند کاری که در نمایشگاه شکوه باستان در چین انجام دادیم و بیش از ۲۰۰ قطعه تاریخی خود را برنده شدیم. و استقبالی که از نمایشگاه ویژه داشتیم. ایران تمام شد، اتفاقی نیفتاد و چینی ها دو هفته بلیت بازدید از نمایشگاه ایران را پیش فروش کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان تصریح کرد: چینی ها برای این نمایشگاه هزینه زیادی کردند و مهمانان زیادی دعوت کردند و دوره های آموزشی برگزار کردند که به بچه ها گفتم شرکت کنند یعنی چین که هزینه می کند. به طوری که در کارهای مختلف خود هزینه جدی برای برپایی این نمایشگاه و دعوت از کشورهای دیگر و حتی هزینه تعداد زیادی از همکاران ما را خود چینی ها متقبل شدند. ما الان پول نداریم اما از ظرفیت های دیگران استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا