بانک و بیمه

درخواست افزایش بودجه صندوق بیماری‌های خاص در سال ۱۴۰۳

به گزارش ایران تحلیل، محمدمهدی نشی در بازدید از وزارت بهداشت و سازمان های تابعه و همچنین غرفه سازمان بیمه سلامت افزود: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت این صندوق است. این بیماری ها شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی و موکوپلی ساکاریدوز، پروانه بال، انواع SMA، فیبروز کیستیک، اوتیسم، سرطان، فشار خون شریانی ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا و بیماری های مزمن روانی است.

نشی با اشاره به دستاوردها و اقدامات کلیدی سازمان متبوع خود در ارائه خدمات به بیمه شدگان گفت: سازمان بیمه سلامت در دو سال اخیر خدمات مهمی را به بیمه شدگان خود ارائه کرده است که به دلیل پوشش رایگان پنج سال اول است. دهک های جامعه، تشکیل صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج و حمایت از زوج های نابارور.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده اند که بخشی از این افراد در روستاها و تعدادی نیز در پنج دهک اول زندگی می کنند. جامعه. ضمناً در دهک های ۶ تا ۹ تخفیف بیمه وجود دارد و فقط دهک دهم باید تمام حق بیمه را پرداخت کند.
وی تصریح کرد: در صدک ششم که پیش از این باید ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت می شد، مجموع بیمه یک ساله یک نفر به ۲۰ درصد رسید. برای دهک هفتم ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شد که باید ۴۰ درصد حق بیمه پرداخت می شد. دهک هشتم که باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کرد به ۴۰ درصد رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: صدک ۹ که قبلا باید ۸۰ درصد حق بیمه پرداخت می کرد با ۳۰ درصد کاهش در پرداخت حق بیمه مواجه می شود و باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا