ورزشی

حسرت ۱۴ ساله قطر مقابل ایران

تیم ملی ایران عصر شنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف ژاپن رفت و با ارائه نمایشی فوق العاده با نتیجه ۲-۱ پیروز شد.

ایران و قطر چهارشنبه شب در حالی به مصاف هم می روند که در ۲۴ بازی دو تیم برگزار شده است که ۱۶ بازی با برد ازبک ها، ۵ بازی مساوی و سه برد در برابر نام قطر قابل مشاهده است. در این بازی ها ۵۷ توپ از خط دروازه هر دو تیم گذشت که ۴۱ گل ایران و ۱۶ گل قطر بود.

بهترین برد ایران مقابل قطر ۶-۱ در بازی های فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ بود و بهترین برد قطر مقابل ایران برد ۲-۰ در سال ۱۹۹۸ در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام جهانی شد. تبدیل شد.

دو تیم در تاریخ جام ملت های آسیا دو بار به مصاف هم رفته اند که هر دو در مرحله گروهی بودند و با قهرمانی ایران به پایان رسیدند. (دو به صفر در سال ۱۹۸۸)، (یک به صفر در سال ۲۰۱۵).

علی دایی با چهار گل و علیرضا واحدی نیکبخت با سه گل بهترین گلزنان ایران در تقابل دو تیم و محمد سالم العنزی، ولید حمزه و مجید حسن بهترین گلزنان قطر در تقابل با تیم ملی هستند. هر کدام با دو گل

اما نکته قابل توجه این است که آخرین برد قطر مقابل ایران به سال ۲۰۰۹ (۲۰۰۹) و تورنمنت چهارجانبه ای که این کشور میزبانی کرد، برمی گردد. این تیم در آن بازی با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و از آن زمان بیش از ۱۴ سال است که نتوانسته ایران را شکست دهد و دو برد دیگر قطر مقابل غول های فوتبال آسیا در سال های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ بوده است و اکنون داریم. برای دیدن اینکه آیا این است آیا طلسم طولانی ادامه خواهد داشت یا شکسته می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا