ترندهای روز

ثروت مارک زاکربرگ با رشد سهام متا، ۲۸ میلیارد دلار بیشتر شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

متا در چند بار گذشته بسیار خوب رشد کرده است. دارایی خالص مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مارک زاکربرگ، اکنون با ۲۸ میلیارد دلار افزایش به ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده است، زیرا این غول فناوری برای اولین بار گزارش یک سه ماهه قوی از نظر درآمد را گزارش کرد و سهام خود را ۲۰ درصد افزایش داد. با این شرایط زاکربرگ از بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، ثروتمندتر است.

طبق گزارش CNBC، زاکربرگ تا پایان روز جمعه به لطف رشد ۲۰ درصدی سهام متا، ۲۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. بر اساس این گزارش، دارایی خالص مدیرعامل متا اکنون به ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده است و اکنون از بنیانگذار مایکروسافت جلوتر است.

با رشد سهام متا، ثروت مارک زاکربرگ افزایش می یابد

علاوه بر این، زمانی که متا اولین سود سهام خود را در ماه مارس پرداخت کند، زاکربرگ تقریباً ۱۷۴ میلیون دلار دیگر دریافت خواهد کرد. زاکربرگ در حال حاضر حدود ۳۵۰ میلیون سهام کلاس A و B را در اختیار دارد که هر دو واجد شرایط دریافت سود سهام هستند. اگر متا سود سه ماهه ۵۰ سنت خود را حفظ کند، زاکربرگ می تواند سالانه بیش از ۶۹۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

برای مدیر عاملی که ثروتش ارتباط تنگاتنگی با عملکرد سهام شرکتش، متا دارد، این یک تغییر چشمگیر است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در سال ۲۰۲۱، دارایی خالص زاکربرگ حدود ۱۴۲ میلیارد دلار بود. اما از آن زمان، تغییرات بازار تا حد زیادی متا را تحت تاثیر قرار داده است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران از این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در واحد Reality Labs، که فعالیت‌های واقعیت مجازی و متاورز آن را انجام می‌دهد، انتقاد کرده‌اند. با این وجود، متا ماه گذشته اعلام کرد که همچنان قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی در Metaverse انجام دهد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا