اخبار اقتصاد ایران

تعداد سایت‌های 5G ایرانسل به ۸۴۵ رسید :: افق میهن

در دوازدهمین روز بهمن به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی، تعداد سایت های ۵G ایرانسل به ۸۴۵ و تعداد سایت های ۵G در قم به ۱۲ رسید.

به گزارش افق میهن، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در دوازدهم بهمن ۱۴۰۲ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه به ۸۴۵ سایت رسید. سایت ۸۴۵ ۵G ایرانسل در شهر قم قرار دارد و با فعالیت آن تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل نیز افزایش یافت. در این شهر به ۱۲ رسید.

اولین ارائه دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت های ۵G در ایران، تمامی استان های کشور را به تلفن همراه ۵G مجهز کرده است و این ۸۴۵ سایت در شهرهای مختلف به کاربران این شبکه خدمات رسانی می کنند. بر همین اساس و تا نصف بهمن ۱۴۰۲، استان های تهران با ۲۶۷ سایت، خراسان رضوی با ۱۳۹ سایت و البازار با ۹۹ سایت سه استان دارای بیشترین سایت از نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل هستند.

ایرانسل اخیرا علاوه بر توسعه تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه در کشور اقدام کرده است دی وی در ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نسل ۵.۵ شبکه تلفن همراه «۵G-Advance» در شبکه تلفن همراه رونمایی کرد. شبکه ایرانسل و با انجام تست سرعت در نسل بعدی تلفن همراه ۵.۵ و ثبت رکورد ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه، باز هم رکورد سرعت اینترنت ایران را شکست.

ایرانسل که از سال ۱۳۹۴ با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی مطالعه ۵G را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ توانست اولین آزمایش کامل شبکه نسل پنجم تلفن همراه را با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهد. پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری های ارتباطی روز دنیا در اولین روز موفق به راه اندازی اولین سایت تجاری ۵G ایران شد. مرداد در سال ۲۰۱۹ در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی می شود. سایت مذکور به صورت آنلاین توسط رئیس جمهور وقت و در حاشیه جلسه هیات دولت افتتاح شد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۹ تعداد سایت های ۵G را به ۹ سایت افزایش داد و پروژه “توسعه گسترده ۵G در سراسر ایران” را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کرد. به این ترتیب سایت جدید ایرانسل سایت های نسل پنجم یکی پس از دیگری در ایران قد علم کردند.

در ادامه طرح فوق و با تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی ایرانسل و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیست و هفتم اردیبهشت در سال ۱۴۰۲ ششصدمین سایت ۵G ایران که توسط ایرانسل در شهر بابل راه اندازی شده بود توسط رئیس جمهور به صورت آنلاین به بهره برداری رسید.

سایت ۶۵۵ ۵G ایرانسل هم ۲۹ هست مهر ۱۴۰۲ و همزمان با هفدهمین سالگرد تاسیس ایرانسل، با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، آن را به بهره برداری رساند تا ایرانسل همچنان رکورددار باشد. برای تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه در ایران.

ایرانسل که پیش از این با ثبت سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت در ایران را در شبکه واقعی و تجاری نسل پنجم در اختیار داشت. دی علاوه بر رونمایی از نسل پنجم تلفن همراه در حالت مستقل (۵G Standalone)، ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ نیز با ثبت تعداد نزدیک به ۶.۵ گیگابیت در هر روز، رکورد سرعت اینترنت ایران در شبکه نسل ۵.۵ را بهبود بخشید. دومین. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا