اخبار اقتصاد ایران

تحولات بزرگ در واگذاری املاک مازاد بانک شهر / برگزاری 13 مرحله مزایده فروش املاک در سال جاری :: افق میهن

بانک شهر با در نظر گرفتن سیاست های کلی بانک مرکزی و دستورالعمل های ابلاغی هیئت مدیره و تدابیر مدیرعامل، با هدف افزایش ارزش افزوده و توسعه قدرت اجرایی و اثربخشی بیشتر در فعالیت های بانکی، تغییرات عمده ای را به ثبت رسانده است. در انتقال خواص مازاد آن. رسیده است

به گزارش افق میهن، فروش املاک مازاد بانک ها یکی از محوری ترین موضوعات شبکه بانکی است و به دنبال آن مشوق های جدیدی برای خریداران در بانک شهر ایجاد می شود. در دوره مدیریت جدید بانک شهر سعی شده است املاک مازاد نسبت به گذشته اصولی و قانونی تر واگذار شود.

بانک شهر در زمینه فروش املاک مازاد عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی داشته است و در سال ۱۴۰۱ با انجام مزایده مستمر توانست ۲۲۰ ملک را به رقبا بفروشد. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد قابل توجهی از املاک مازاد این بانک طی ۱۳ نوبت مزایده فروش به فروش رسیده است. در ۹ ماهه امسال، اهداف بانک شهر در این زمینه ۱۸ درصد فراتر از هدف گذاری شده است و این بانک با فروش این املاک و افزایش نقدینگی، توانسته ظرفیت پرداخت تسهیلات شبکه شعب خود را افزایش داده و آن را اصلاح کند. صورت های مالی آهسته. تدریجی

در راستای وصول مطالبات از شهرداری ها تاکنون مبلغ ۶۰۰.۹۵ میلیارد ریال وصول شده و نسبت به سال های گذشته املاک با قیمت مناسب و مناسب تری از شهرداری ها تملک شده است. همچنین در راستای خصوصی سازی شعب بانک ها، ۱۰ رقیب شعب استیجاری بانک که نسبت به سایر شعب اجاره بیشتری می گرفتند، توسط بانک تملک شده اند.

در راستای اقدامات بانک شهر در اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور و همچنین تحقق نوآوری در خدمات و به منظور تولید دارایی و واگذاری مطلوب و قابل واگذاری. املاک بانک شهر، صندوق سرمایه گذاری املاک امین شهر یک میلیونی متعلق به بانک شهر، به عنوان اولین صندوق املاک در شبکه بانکی کشور، مجوز پذیره نویسی خود را دریافت کرد.

ایجاد صندوق زمین و ساختمان بانک شهر نیز از اقدامات مهم معاونت پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر است. استفاده از ظرفیت نهادها و ابزارهای بازار سرمایه برای واگذاری بهینه اموال بانکی، ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و تحقق سود حسابداری مناسب از مزیت های تاسیس صندوق املاک بانک شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا