اخبار بورس

بورس تا پایان سال چه خواهد شد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبهراد موسوی بر این باور است که بازار سرمایه در ماه‌های اخیر تحت تأثیر ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۲ تحولات بازار آرام و متعادل خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد قوی در بازار سرمایه تا پایان سال پیش بینی نمی شود، تصریح کرد: تنش های منطقه ای قابل پیش بینی نیست و تنها باید سناریوهای دیگر تاثیرگذار بر بورس را بررسی کرد.

وی ادامه داد: پس از تنش‌های منطقه‌ای و رویدادهای سیاسی ماه‌های اخیر، بازار سرمایه رفتار منطقی از خود نشان داد. لازم به ذکر است کاهش التهاب با انتشار چنین اخباری به بازار در این شرایط کمک می‌کند تا تعادل ایجاد کند.

موسوی تصریح کرد: در ماه پایانی سال با بررسی سناریوهای موجود به نظر می رسد اتفاقات سیاسی به طور کامل به پایان نرسد و شاهد تاثیر آن بر بازار سرمایه باشیم.

تاثیر پالایش ها بر بازار سرمایه

وی با اشاره به تاثیر مستقیم صنعت پالایشی بر بازار سرمایه، گفت: علیرغم کاهش شدید قیمت نفت در نتیجه مصوبه وزارت نفت، مطمئناً در صورت‌های مالی افت سود ناچیزی را شاهد خواهیم بود. پایان سال که طبیعی است.” با سود مورد انتظار خرید کنید.

وی ادامه داد: کنترل حجم سهام یعنی سفارش دادن به آنها. اما در چنین شرایطی فرض می‌کنیم که بورس دچار آشفتگی می‌شود و دستکاری قوانین موجود که از تاثیر مستقیم آن بر بازار سرمایه اطلاعی نداریم، می‌تواند روند بازار را تغییر دهد. در چنین شرایطی بازار باید به وضعیت خود ادامه دهد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

این کارشناس بازار سرمایه نرخ دلار تا پایان سال را اینگونه پیش بینی کرد و گفت: با توجه به اخبار سیاسی منتشر شده با توجه به نرخ دلار، شاهد کاهش قیمت دلار نخواهیم بود. ۵۲۰۰۰ تومان تعیین شده است که در این صورت نیز قیمت کاهش می یابد. در صورت بروز تغییرات، مطمئناً سهام در بلندمدت عملکرد خوبی خواهد داشت، اما در شرایط فعلی بهتر است بخشی از دارایی های خود را به سمت بازارهای تحت تاثیر دلار سوق دهد.

وی تصریح کرد: بعید است قیمت دلار تا پایان سال از سقف قبلی عبور کند، اما با توجه به رشد نقدینگی و عوامل سیاسی و اقتصادی که همگی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است، می توان گفت که این افزایش قیمت خواهد بود. در ابتدای سال آینده شاهد هدف گذاری بالای ۶۰ هزار تومان خواهیم بود. تبادل

پیش بینی بورس تا پایان سال جاری

مهدی بیات منش بازار سرمایه را پیش بینی کرد و گفت: بازار یک سیستم زنده و فعال است. گاهی آهسته و گاهی تندتر حرکت می کند. بنابراین با وجود فعالیت اقتصادی و تولید، این بازار به تنفس و رشد خود ادامه خواهد داد. با این حال، پیش بینی این روند به تصمیمات سیاست گذاران بستگی دارد. اگر سیاستگذار اجازه دهد بازار رشد طبیعی خود را فرض کند، انتظار می رود حداقل به سرعت تورم رشد کنیم. سال گذشته تورم تقریبا ۵۰ درصدی داشتیم که البته این نرخ را در شاخص ها نمی بینیم.

به نظر وی شاخص بورس رشد ذخیره ای دارد که فکر می کنم در آینده منتشر شود. چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، شاید بعد از انتخابات، شاید حتی در بهار. هر زمان که سیاستگذار اجازه دهد. علاوه بر این، بازار همیشه در جریان است اسفند ماه ۱ شاهد رشد سنتی بود و به طور کلی شاخص فعلی پتانسیل بالایی برای انتشار دارد./اقتصاد ۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا