بانک و بیمه

ایجاد محدودیت در انتقال پول!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: موضوع تفکیک حساب های تجاری و غیرتجاری به منظور شفاف سازی نحوه انجام فعالیت های اقتصادی و شناسایی فراریان مالیاتی، اقدامی است که با دخالت بانک مرکزی در این زمینه، از ترفند و زیرکی برخی افراد در تلاش برای جلوگیری از این امر جلوگیری می کند. انجام فعالیت های اقتصادی اشتباه در محاسبات. آنها وجوه خود را در چندین حساب غیر از حساب معاملاتی سرمایه گذاری می کنند تا از پرداخت مالیات جلوگیری کنند. این روش که البته سازمان امور مالیاتی به همراه بانک مرکزی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله نظارت بر تراکنش های بانکی توانست از آن جلوگیری کند، اقدامی است که علاوه بر افزایش درآمد مالیاتی، مشکل را نیز حل می کند. پدیده اجاره حساب بانکی مشکلات زیادی را ایجاد می کند. برای برخی موفق به اخراج می شود. زیرا حساب های بانکی اجاره ای تبدیل به ابزاری برای فرار مالیاتی و پولشویی می شود که به نفع عده ای است و صادرکنندگان کارت را با مشکل مواجه می کند.

مشکلی که نه تنها خطرات زیادی را برای دارندگان حساب های بانکی به همراه دارد، بلکه آنها را از پرداخت مالیات به دولت باز می دارد. پدیده ای که بارها مورد توجه قرار گرفته است. شما هرگز نباید اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، زیرا اگر این کارت یا حساب بانکی برای واریز و برداشت وجوه برای پولشویی، انتقال وجوه دزدیده شده به دلیل حملات فیشینگ و غیره استفاده شود، آن شخص مالک و دارنده آن است. کارت اجاره باید به عنوان مالک مسئول این مشکلات باشد یا با پولی که در حساب خود از طریق کارت بانکی رد و بدل می شود، مبلغ مالیات انجام یک فعالیت اقتصادی را پرداخت کند.

انجام تراکنش‌های بانکی با تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری، هر چیزی را که باعث انتقال وجه به حساب‌های بانکی شده است، مشخص می‌کند. این روند منجر به شفافیت فعالیت های اقتصادی شده و راه را برای شناسایی مودیان ایجاد کرده است

شفافیت فعالیت های اقتصادی با تفکیک حساب های تجاری و غیرتجاری

در حال حاضر با تلاش دولت و استفاده از ابزارهای متعدد تلاش می‌شود از اجاره حساب‌ها و کارت‌های بانکی جلوگیری شود، زیرا انجام تراکنش‌های بانکی با تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های غیرتجاری، هر آنچه را که مرتبط است مشخص می‌کند. به انتقال پول به بانک انجام حساب های ناشی از. یک فعالیت بود. این اقدام که منجر به شفافیت فعالیت های اقتصادی شده است، امکان شناسایی افراد مالیات پرداز را فراهم کرده و از سوی دیگر منجر به شناسایی بسیاری از فراریان مالیاتی و پرداخت مالیات بر اساس قانون به دولت می شود. . با نظارت بر تراکنش‌های بانکی، این روش کمک می‌کند تا به درستی تشخیص داده شود که آیا فرد دارایی‌هایی دارد و پولی به حسابش واریز شده است، اما منشأ آن مشخص نیست.

همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از صاحبان مشاغل از حساب های شخصی خود برای پنهان کردن درآمد و با انگیزه فرار مالیاتی استفاده می کنند، به این معنی که برخی به جای استفاده از کارتخوان از کارت به کارت یا روش های دیگر برای فرار از مالیات استفاده می کنند. برهمین اساس سال گذشته بر اساس ماده ۱۰ قانون پایانه های تجاری، تفکیک حساب های تجاری و شخصی آغاز شد، به گونه ای که اگر شخصی در حساب های غیرتجاری تراکنش های بانکی زیادی انجام دهد و مبالغ زیادی داشته باشد. واریز شده است اگر در طول ماه مبلغی در حساب وی دریافت شود، این موضوع بررسی و شناسایی می شود.

کلیه افرادی که فاقد سوابق مالیاتی هستند، در صورت داشتن بیش از یک میلیارد تومان در ماه یا بیش از ۲۰۰ تراکنش کارت به کارت در حساب های غیرتجاری، در معرض تعاملات تجاری پرخطر و استفاده از کارت قرار می گیرند. به کارت آنها از سرویس منع شده اند.

اعمال محدودیت در نقل و انتقال پول برای جلوگیری از فرار مالیاتی

هم اکنون مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی در تازه ترین اقدام خود اعلام کرده است که تمامی افرادی که فاقد سوابق مالیاتی هستند ماهانه بیش از یک میلیارد تومان و یا بیش از ۲۰۰ تراکنش کارت به کارت در حساب های غیرتجاری انجام می دهند. در معرض تعاملات تجاری پرخطر هستند و شما از استفاده از سرویس کارت به کارت منع هستید. محدودیت سقف کارت به کارت که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد شده است، به این منظور است که برخی فعالان اقتصادی به بهانه عدم استفاده از دستگاه های کارتخوان، آگاهی لازم را از مردم و مشتریان خود نداشته باشند. در تورهای بازرسی مالیاتی شرکت کنید. دلیل این امر تمایل این افراد به استفاده از کارت های بین بانکی بوده است.

در قانون مبارزه با پولشویی تبصره ۳ ماده ۸ آیین نامه اجرایی این قانون به مرکز اطلاعات مالی این اختیار داده شده است که برخی خدمات و تعاملات تجاری را به عنوان تعاملات تجاری پرخطر اعلام و استفاده از آنها را ممنوع کند. در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و جرایم پولشویی، به سیستم بانکی کشور اطلاع داده شده است که کلیه افراد فاقد سوابق مالیاتی ماهانه بیش از یک میلیارد تومان و یا بیش از ۲۰۰ تراکنش کارت به کارت به صورت غیرتجاری دارند. حساب ها، از آنجایی که این فرآیندی است که شامل تعاملات کاری پرخطر است و استفاده از این سرویس ممنوع است.

اگر مقدار زیادی پول بدون سابقه مالیاتی به حساب شخصی واریز شود، صاحب حساب باید دلایل واریز و پرداخت مالیات را اعلام کند.

نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای کسانی است که پول زیادی در حساب خود دارند

دکتر. سیاوش غیبی پور کارشناس مالیاتی در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص محدودیت تراکنش کارت به کارت در حساب های بانکی غیرتجاری گفت: بند «م» تبصره ۶ قانون بودجه مقرر می دارد برای تراکنش های کارت به کارت بیش از یک میلیارد تومان در ماه، دارنده حساب باید یک پرونده ادعای مالیاتی داشته باشد تا مشخص کند این پول از کجا آمده است. علاوه بر این، اگر بیش از ۲۰۰ تراکنش بانکی در ماه انجام شود، این تراکنش ها شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه البته چنین موضوعی در قانون تعریف شده است که اگر مبلغ زیادی بدون داشتن سابقه مالیاتی به حساب شخصی واریز شود، صاحب حساب باید پاسخگوی دلایل واریز وجه باشد، افزود: وارد کردن هر یک از آنها. مبلغی که به حساب شخص وارد می شود به دو صورت قابل انجام است. در اکثر مواقع فرقی نمی کند که این پول صرف یک معامله شود یا یک فعالیت اقتصادی یا اینکه حقوق و درآمد ماهانه او در طول ماه به حسابش واریز می شود. در چنین شرایطی اگر مشخص شود که معامله ای انجام شده و این پول حاصل این معامله است، در صورت نداشتن پرونده مالیاتی باید مدارک و مستندات لازم را ارائه کند، در غیر این صورت صاحب حساب شناسایی می شود. به عنوان فرار مالیاتی

به گفته غیبی پور، شخصی که به دلیل داشتن گواهی مالیات یا گواهی نقل و انتقال و همچنین اوراق مشارکت برای این معامله اقدام به فروش رسمی خانه، سهام، خودرو یا ملک می کند، دیگر نیازی به ارائه مدارک ندارد، اما در صورت نداشتن. هرگونه سندی برای چنین معاملاتی اما هر فردی که سابقه مالیاتی ندارد و ماهانه بیش از یک میلیارد تومان و یا بیش از ۲۰۰ تراکنش کارت به کارت انجام می دهد باید با سامانه مالیاتی تماس گرفته و برای پرداخت مالیات ثبت نام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا