اخبار اقتصاد ایران

افتتاح 44 طرح گازرسانی در گیلان همزمان با دهه فجر با بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: دهه فجر امسال طرح گازرسانی به ۲۲ روستای دورافتاده و کوهستانی و ۲۲ واحد صنعتی گیلان افتتاح می شود.

افق میهن عیسی جمال نیکویی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: ۴۴ پروژه گازرسانی با هزینه ای بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان در دهه فجر ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ۲۲ روستای مناطق صعب العبور در شهرستان های آستارا، تالش، رودبار، املش و رودسر با هزینه ای بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گازرسانی می شوند، اظهار داشت: گازرسانی به ۲۲ روستا در مناطق سخت گذر در شهرستان های آستارا، تالش، رودبار، املش و رودسر انجام می شود. و درصد بهره برداری از گاز روستایی استان به ۹۷.۴۴ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر اینکه برای گازرسانی به این ۲۲ روستا ۱۱۶ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح های گازرسانی روستایی، هزار و ۶۰۰ خانوار دیگر در استان از نعمت طبیعی بهره مند می شوند. گاز.

عیسی جمال نیکویی از تمامی کارکنان شرکت گاز، پیمانکاران و سازمان های ذیربط در گازرسانی به مناطق صعب العبور و کوهستانی گیلان قدردانی کرد و گفت: با گازدار شدن این مناطق، مشاغل محلی و کوچک، تولید و اشتغال در این روستاها رونق یافته اند و مهاجرت شهر به روستا برعکس افزایش می یابد.

وی همچنین از افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان در ایام دهه فجر در گیلان خبر داد و افزود: با گازرسانی به این واحدهای صنعتی ۸ هزار و ۷۴۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است. سوخت های فسیلی. است.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت با ۵ واحد صنعتی بیشترین سهم گازرسانی را در دهه فجر امسال به خود اختصاص داده است افزود: با افتتاح این پروژه ها تعداد کل مشترکان گاز صنعتی استان به ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک افزایش می یابد. .

عیسی جمال نیکویی از گازرسانی به بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار مشترک گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این مشترکین حقیقی و حقوقی حدود ۶۴۶ هزار انشعاب گاز و بیش از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه در گیلان اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا