اقتصاد جهان

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، رئیس دومین بانک بزرگ روسیه تاکید کرد که برای روسیه و شرکای تجاری آن بسیار مهم است که از انجام تراکنش های مالی از طریق سیستم های پرداخت غربی از جمله سوئیفت جلوگیری کنند.

روز پنجشنبه، آندری کوستین، مدیر عامل بانک VTB، در کنفرانس Data Fusion 2024 خواستار ارتقای پردازش مالی دیجیتال در روسیه و کشورهای متحد شد.

وی تاکید کرد: چنین اقدامی به سلطه دلار در جهان پایان می دهد و به حاکمیت کامل در بخش مالی دست می یابد.

مدیر بانک گفت: «سوئیفت برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی پرداخت‌های دیجیتال به زودی اعلام کرده است، اما ما باید سوئیفت را از صورت‌های خود حذف کنیم».

وی با تاکید بر اقدامات مهمی که بانک مرکزی روسیه برای دستیابی به این هدف انجام می دهد، افزود: ما باید به طور کامل از این موضوع فاصله بگیریم و شرکای خود را در این امر مشارکت دهیم.

به گفته کوستین، بانک VTB در حال حاضر روی یک پروژه آزمایشی کار می کند تا استفاده عمومی از روبل دیجیتال، از جمله در پرداخت های فرامرزی را رایج کند.

وی با اشاره به سیستم های مالی روسیه از جمله کارت های میر گفت: در زمانی که بسیاری از همکاران ما در بخش تولید (و صنعت) از استفاده از موتورهای فرانسوی در هواپیماهای داخلی یا گیربکس آلمانی در خودروها خوشحال بودند، بانک مرکزی روسیه مصمم به ایجاد یک سیستم مستقل (مالی) بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا