فناوری

جنجال در ایتالیا بر سر نام یک خودرو، آلفارومئو میلانو یا جونیور؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پس از یک هفته پر حادثه، آلفارومئو روز دوشنبه اعلام کرد که نام SUV جدید خود را به دلیل فشار دولت ایتالیا تغییر خواهد داد. این خودرو در ابتدا آلفارومئو میلانو نام داشت اما اکنون آلفارومئو جونیور نامیده می شود.

این تصمیم تنها چند روز پس از آن اتخاذ شد که آدولفو اورسو، وزیر صنعت ایتالیا از آلفارومئو به دلیل بازاریابی یک خودروی ساخت خارجی با نام ایتالیایی انتقاد کرد. میلانو در کارخانه مونتاژ آلفارومئو در تیچی لهستان ساخته می شود.

اورسو روز پنجشنبه گفت: خودرویی به نام آلفارومئو میلانو نباید در لهستان تولید شود. این خلاف قوانین ایتالیا است.”

به گزارش رویترز، او به قانونی از سال ۲۰۰۳ اشاره می کند که قرار دادن نام ایتالیایی بر روی محصولات تولید شده در خارج از کشور را ممنوع می کند.

اورسو افزود: قانون بیان می کند که نباید مصرف کنندگان را گمراه کنید، بنابراین خودرویی به نام آلفارومئو میلانو باید در ایتالیا تولید شود، در غیر این صورت نشانه های گمراه کننده ای ارائه می دهد که طبق قوانین ایتالیا مجاز نیست.

آلفارومئو میلانو، یادآور خودروهای کلاسیک و ادای احترام به میلان

نام میلان ادای احترام به شهر میلان است، جایی که آلفارومئو شروع شد. این نام در ابتدا برای سدان دیفرانسیل عقب این شرکت در آمریکای شمالی استفاده می شد. سدان میلانو با خودروهایی مانند BMW سری ۳ رقابت می کرد.

مانند میلانو، نام جونیور نیز قبلا توسط این خودروساز ایتالیایی استفاده شده است. در اواسط دهه ۱۹۶۰، آلفارومئو از نام جونیور برای مدل های پایه کوپه های سری ۱۰۵ و ۱۱۵ جولیا استفاده می کرد.

مدیر عامل آلفارومئو ژان فیلیپ ایمپاراتو در بیانیه ای گفت: “ما می دانیم که این موضوع در تاریخ این برند ثبت خواهد شد. این یک مسئولیت بزرگ و در عین حال یک لحظه هیجان انگیز است.” ایران تحلیل نام جدید آلفارومئو جونیور کاملا طبیعی است، زیرا با تاریخچه برند مرتبط است و از همان ابتدا یکی از نام های مورد علاقه ما و مشتریانمان بوده است.”

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا