ترندهای روز

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هفته آینده، ناسا قصد دارد یک سیستم بادبان خورشیدی را برای فرود بر فراز زمین و استفاده از نور خورشید برای فعالیت های خود راه اندازی کند.

ماموریت ناسا در حال آزمایش روشی جدید برای هدایت منظومه شمسی ما آماده حرکت است. هدف از این کار گرفتن باد نیست، بلکه گرفتن نیروی محرکه نور خورشید است.

به گفته ناسا، “سیستم بادبان خورشیدی مرکب پیشرفته” (ACS3) در روز سه شنبه، ۲۳ آوریل، بر روی موشک “الکترون” آزمایشگاه راکت از “مجتمع پرتاب ۱” این شرکت واقع در شبه جزیره مایا قرار گرفت. در نیوزلند راه اندازی خواهد شد.

موشک Electron ماموریت CubeSat را در حدود ۶۰۰ مایلی بالای زمین پرتاب می کند که بیش از دو برابر فاصله ایستگاه فضایی بین المللی است. برای آزمایش عملکرد سیستم بادبان خورشیدی ناسا، فضاپیما باید در مدار بسیار بالایی قرار گیرد تا نیروی ناچیز نور خورشید را بر بادبان اعمال کند. این نیرو که تقریباً معادل وزن یک گیره کاغذ در کف دست است، می تواند بر تنش جوی غلبه کرده و ارتفاع آن را افزایش دهد.

پس از یک فاز پرمشغله اولیه پرواز حدوداً دو ماهه، که شامل بررسی زیرسیستم‌ها می‌شود، CubeSat با اندازه مایکروویو بادبان خورشیدی بازتابنده خود را مستقر خواهد کرد. این آزمایش چند هفته‌ای شامل مجموعه‌ای از مانورها برای نشان دادن چرخش مداری بالا و پایین است که تنها از فشار نور خورشید بر بادبان استفاده می‌کند.

منتظر به‌روزرسانی‌ها باشید زیرا سامانه بادبان‌های خورشیدی ناسا قصد دارد توانایی خود در جهت‌یابی در فضا، افزایش دسترسی و پرتاب مأموریت‌های کم‌هزینه به ماه، مریخ و فراتر از آن را اثبات کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا